Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε στην Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την οδική ασφάλεια.
Η κ. Βέττα τόνισε εξαρχής ότι η κυβέρνηση, σε ένα πολυπαραγοντικό θέμα όπως η οδική ασφάλεια, επιμένει να το αντιμετωπίζει με όρους καταστολής, αυταρχισμού και προστίμων αντί να εστιάσει σε κρισιμότερους τομείς όπως η ασφάλεια των υποδομών, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης, η αλλαγή της οδηγικής νοοτροπίας και η ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Παράλληλα, με το νομοσχέδιο, στο οποίο εισάγεται ένα γενικευμένο πλαίσιο ψηφιακής παρακολούθησης τίθεται σε διακινδύνευση, τόσο το έννομο αγαθό της προστασίας προσωπικών δεδομένων, όσο και η ασφαλής χρήση, καταγραφή, αξιοποίηση και των βιομετρικών στοιχείων των πολιτών, μιας και η κυβέρνησή θα κάνει συγκεκριμένες τις προδιαγραφές του συστήματος στο μέλλον, με Κ.Υ.Α. που θα ακολουθήσουν.
Όπως ανέφερε η κ. Βέττα, δεν υπάρχει καμία εμπιστοσύνη ότι θα γίνουν σεβαστά τα ψηφιακά δικαιώματα από μια κυβέρνηση που με το σκάνδαλο των υποκλοπών και την αγαστή συνεργασία ΕΥΠ και Predator έγραψε μια μαύρη σελίδα στην Δημοκρατία, ενώ ταυτόχρονα επιχείρησε αποδεδειγμένα να το κουκουλώσει, όπως ανέφερε και μάρτυρας σε δικαστήρια, τονίζοντας ότι ήταν «δασκαλεμένος» για τις ερωτήσεις που θα του έκαναν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
Επίσης, η Βουλευτής εστίασε σε συγκεκριμένα σημεία τα οποία προκαλούν προβληματισμό, όπως ο καταλογισμός των προστίμων στην ψηφιακή θυρίδα, καθώς θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι πολίτες, ακόμη και αυτοί με τις μικρότερες ψηφιακές δεξιότητες, θα έχουν πρόσβαση στο μητρώο επικοινωνίας και, μάλιστα, εντός τριών ημερών θα αναγνωρίζουν, ελέγχουν και πιθανόν θα ενίστανται για τον καταλογισμό του προστίμου, όπως προβλέπεται από το νομοσχέδιο.
Παράλληλα, στηλίτευσε την απουσία σαφούς πλαισίου για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, επισημαίνοντας τις παρατηρήσεις της αρμόδιας Αρχής, αλλά και άλλων φορέων, τονίζοντας, για παράδειγμα, ότι είναι ασαφές αν θα χρησιμοποιούνται οι κάμερες για την στοιχειοθέτηση πράξεων σε κοινωνικές διαμαρτυρίες, διαδηλώσεις κλπ.
Κλείνοντας την ομιλία της, η κ. Βέττα ανέφερε: «Χρειάζεται να επενδύσουμε στον άνθρωπο και τις υποδομές, με στρατηγική βασισμένη στην πρόληψη. Χρειάζεται να αλλάξουμε την προτίμηση του Έλληνα προς το αυτοκίνητο και να βελτιώσουμε την εμπιστοσύνη του στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η ασφάλεια στους δρόμους πρέπει να βασίζεται όχι μόνο στο φόβο της τιμωρίας, αλλά σε μία νέα κουλτούρα οδήγησης. Γιατί, πρέπει να θυμόμαστε πάντοτε, ότι τα τροχαία δεν αφορούν νούμερα, ψηφιακές κάμερες, συστήματα διαλειτουργικότητας, αλλά ανθρώπους, θύματα και οικογένειες που ζουν με το βάρος της απώλειας και της συντριβής»














