Ειδήσεις

Ο «Μακεδονικός γάμος» του Τάκη Κανελλόπουλου επιστρέφει στις ρίζες του – Ιστορικό κέντρο Βελβεντού Πέμπτη 3 Ιουλίου, 21:15


Η ταινία μικρού μήκους ντοκιμαντέρ Μακεδονικός γάμος του Τάκη Κανελλόπουλου επιστρέφει στις ρίζες του, στο Βελβεντό σε μια προβολή που πραγματοποιεί το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στις 3 Ιουλίου. Η προβολή αποκτά ξεχωριστή συμβολική σημασία, καθώς το έργο επανενώνεται με τον τόπο καταγωγής του, ενώ με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται ιδανικά ένα συγκινητικό κινηματογραφικό ταξίδι που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια. Μαζί θα προβληθούν και οι ταινίες μικρού μήκους Θάσος και Καστοριά. Τα τρία ντοκιμαντέρ  συνθέτουν την περίφημη «Μακεδονική τριλογία». Οι ταινίες προβλήθηκαν αρχές Μαρτίου του 2025 στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος Γεωγραφία του βλέμματος: Η εκτός σχεδίου Ελλάδα (1950-2000)..

Η τριλογία θα προβληθεί την Πέμπτη 3 Ιουλίου, σε μια ανοιχτή προβολή στο ιστορικό κέντρο του Βελβεντού (μπροστά στο αρχοντικό Τσιρίγκα), του χωριού που αποτέλεσε το σκηνικό της ταινίας Μακεδονικός γάμος (1960). Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Δήμος Βελβεντού και ο Μορφωτικός Όμιλος Βελβεντού, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Η ίδια εκδήλωση θα επαναληφθεί στην Καστοριά στις 4 Ιουλίου.

Τα τρία αυτά μικρού μήκους ντοκιμαντέρ συνιστούν σπάνια και πολύτιμα κειμήλια όχι μόνο για την ελληνική κινηματογραφική ιστορία, αλλά και για τη συνολική πολιτισμική κληρονομιά της χώρας. Οι αδιόρατοι δεσμοί μεταξύ τόπων και ανθρώπων, το ψυχικό αποτύπωμα μιας ανθρωπογεωγραφίας που τείνει να εκλείψει, η άγρια ομορφιά του μακεδονικού τοπίου, και η περιδίνηση στα ήθη και έθιμα μιας Ελλάδας που ξεμακραίνει στον ορίζοντα του χρόνου συνυφαίνονται με τη λυρική ματιά και το ιδιοσυγκρασιακό σκηνοθετικό άγγιγμα του χαρισματικού δημιουργού.

Η επιστροφή των τριών αυτών ντοκιμαντέρ στον τόπο όπου γεννήθηκαν γίνεται η αφορμή για μια επαναξιολόγηση και έναν αναστοχασμό τόσο για την κινηματογραφική μας παρακαταθήκη όσο και για τη σχέση και επαφή μας με το θυμικό, την πνευματικότητα και τη συλλογική μνήμη της ελληνικής υπαίθρου.

Προηγούμενο άρθρο Δέκα ερωτήματα από τον Π. Κουκουλόπουλο στη Βουλή για το έργο «Πολιτιστική Εγνατία Οδός» του Ταμείου Ανάκαμψης
Επόμενο άρθρο Τελετή αποφοίτησης Γ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας