Ειδήσεις

Μητσοτάκης για Ε65: «Η Δυτική Μακεδονία με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πιο κοντά στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων»


DCIM100MEDIADJI_0070.JPG

Συνεχίζεται η συζήτηση στη Βουλή για την κύρωση του τροποποιημένου νόμου για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 που πλέον περιλαμβάνει και το βόρειο τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών. Πλέον ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέεται στα νότια με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και στα βόρεια με την Εγνατία Οδό.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε:«Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της  χώρας»

Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων, αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0

Η ψήφιση από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα προβλήματα της χρηματοδότησης του έργου αλλά και τις ευκαιρίες απασχόλησης που ανοίγονται: «Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης. Στις 20 Δεκεμβρίου του 2019 δεσμεύθηκα πως παρά τα εμπόδια που κληρονομήσαμε πως το έργο θα ολοκληρώνονταν πάση θυσία. Έτσι επιβεβαιώσαμε το σύνθημα μας: το είπαμε, το κάναμε. Κατόπιν και δικής μου παρέμβασης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση. Διαψεύσαμε για μία φορά ακόμη όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εν λόγω εξέλιξη περίπου αδύνατη. Ο Ε-65 Θα δημιουργήσει για την Θεσσαλία περίπου 1000 θέσεις κατά την κατασκευή του και περίπου 150 θέσεις κατά την λειτουργία του».

Και συνεχίζει: «Η Δυτική Μακεδονία με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πιο κοντά στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων. Ο Ε65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που υλοποιείται με προγραμματική συνέπεια.

 

Ε-65:  Πράσινος δρόμος που οδηγεί στο μέλλον

Μιλώντας για τις καινοτομίες του έργου  ο κ.Μητσοτάκης ανέφερε πως: «Η νέα αρτηρία θα συνδέει τον Βόλο με την Ηγουμενίτσα τα δύο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα συνδέσει μεταξύ τους και σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής. Η μεταφορά προιόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φθηνά. Ο Ε-65 είναι ένας πράσινος δρόμος, που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί την Θεσσαλία στην πράσινη μετάβαση.

Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας επιβραβεύοντας την τολμηρή απόφαση της Ελλάδος να περάσει σε μία εποχή γρήγορης απολιγνιτοποίησης. Η Δυτική Μακεδονία θα είναι, με την ολοκλήρωση του έργου, ενταγμένη στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο Ε-65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης, ενώ αποτελεί απόδειξη της προγραμματικής μας συνέπειας».

Προηγούμενο άρθρο Τα rapid test του ΕΟΔΥ έδωσαν 10 θετικά – Η διάμεση ηλικία είναι τα 25 έτη για Πτολεμαΐδα και τα 15 έτη για Κοζάνη
Επόμενο άρθρο Πρόσληψη δικηγόρου αορίστου χρόνου στο Δήμο Σερβίων